NECMETTİN KURUCU

Bilim adamları aslında tablonun Raphael'in orijinali olup olmadığını uzun süre tartıştılar. Bir sanat eserinin menşei hakkında sonuca varmak için çeşitli kanıtlar gerekse de yapay zeka algoritmasına dayanan yeni bir analiz yöntemi, vuruşların en azından bazılarının başka bir sanatçının elinde olduğunu düşünenlerin yanında yer aldı.

İngiltere ve ABD'den araştırmacılar, İtalyan ustanın fırça çalışması sonucu olduğunu bildiğimiz çalışmaları baz alarak özel bir analiz algoritması geliştirdi.

Matematikçi ve bilgisayar bilimcisi, "Derin özellik analizini kullanarak, bilgisayarı, fırça darbelerinden, renk paletine, gölgelendirmeden eserin her yönüne kadar Raphael'in stilini çok ayrıntılı bir şekilde tanıması için eğitmek amacıyla orijinalliği kanıtlanmış Raphael resimlerinin resimlerini kullandık" dedi.

Bilgisayar insan gözünden çok daha derin, mikroskobik düzeyde görüyor.

Makine öğrenimi süreçlerinin genellikle geniş bir örnek havuzu üzerinde eğitilmesi gerekir. Bu, tek bir sanatçının hayatı boyunca yaptığı çalışmalar söz konusu olduğunda her zaman mümkün olmayan bir şeydir. Bu durumda ekip, Microscoft tarafından geliştirilen ResNet50 adlı önceden eğitilmiş mimariyi, Destek Vektör Makinesi adı verilen geleneksel bir makine öğrenme tekniğiyle birleştirerek değiştirdi.

Beyaz Bayrak Nasıl Teslimiyetin Sembolü Oldu? Beyaz Bayrak Nasıl Teslimiyetin Sembolü Oldu?

Yöntemin, Raphael tablolarını tanımlama konusunda yüzde 98'lik bir doğruluk seviyesine sahip olduğu daha önce gösterilmişti . Genellikle resimlerin tamamı üzerinde çalışılır, ancak burada ekip ondan tek tek yüzlere bakmasını da istedi.

Madonna, Çocuk ve Aziz Yuhanna'nın hepsi Raphael'in elinden yaratılmış gibi görünse de Aziz Joseph için durum böyle değil. Araştırmacılar, tablonun orijinalliği konusunda daha önce yapılan tartışmalarda  St Joseph'in yüzünün çerçevedeki diğer yüzlere göre daha az iyi işlendiğinin düşünüldüğünü belirtiyorlar.