32 ülkede 52 yurt dışı noktasına uçan AJet, 2033 yılına kadar bunu 50 ülkeye çıkartmayı hedefliyor. AJet Genel Müdürü Kerem Sarp, konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.

Küresel Piyasalar, Fed Kararları Öncesinde Temkinli Seyrediyor Küresel Piyasalar, Fed Kararları Öncesinde Temkinli Seyrediyor

Sarp, Anadolu Jet'ten AJet'e geçiş süreci için Ağustos 2023'te başvurduklarını ve ardından uluslararası sivil havacılık standartlarına uygun bazı gereksinimleri yerine getirmeleri gerektiğini belirtti. Bu gereksinimleri tamamlamak için yoğun bir tempoda çalıştıklarını ifade eden Sarp, zirve tarihlerinin 31 Mart olduğunu ve bu tarihte herhangi bir aksama olmadan güvenli bir şekilde operasyonlara başladıklarını söyledi.

THY ile Prensipler Farklı

Kerem Sarp, AJet'in, Türk Hava Yollarıyla (THY) mantalite olarak, çalışma kültürü olarak tamamen birbirinden ayrı ve prensiplerinin farklı olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti: "Belki tam anlatamadık, bizim en büyük eksikliğimiz bu olabilir. AJet, tamamen düşük maliyetli bir hava yolu konseptiyle çalışacak. Sektördeki taşıyıcıların hizmet kalitesine ise yakın ve bunun birazcık daha üstünde hizmet vereceğiz. Biz bütün kontuarları THY'den ayırdık. Niye? THY marka algısıyla AJet'in marka algısı birbirinin içine girmesin diye. Yurt içi meydanlarda, yurt dışı meydanlarda fiziki şartların izin verdiği her yerde yaptık. Ayrıca yurt dışı ve yurt içinde teşkilat yapılanmamız olmadığı için handling firmalarıyla bizim adımıza bizi temsil edecek birer tane yetkili atadık ve bunlarla ilgili kontakları bitirdik. Bir operasyon anında bir aksaklık olduğunda bu kişilerin yolcularımızla ilgilenmesi ve onların uçuş aksaklığında yaşadığı sorunları tolere edip azaltması için kontratlarımızı bu şekilde bütün dünyanın her yerinde yaptık."

"2025'e Gelmeden 150 Uçağa Daha Hızlı Ulaşacağız"

Sarp, 6 aylık dönemde bakıldığında proje takvimleriyle birebir aynı gittiklerinin bilgisini paylaşarak, kendilerinin ayrı bir IT yapısına sahip olduklarını belirtti. Kerem Sarp, "Biz ekim sonuna doğru bu takvimde ilerleyip AJet'in dijitalleşmede diğer sektördeki düşük maliyetli hava yollarıyla aynı teknolojiye kavuşmasına ve sonra da hızlı bir şekilde teknolojisini daha fazla ilerleterek, birçok işini yapay zekaları kullanarak, iş süreçlerini kısaltarak kullanıcının daha hızlı erişebileceği bir iş modeline geçmeyi planlıyoruz" diye konuştu.

“Marka Karmaşasının Olması Doğal”

Herkeste bir marka karmaşası olmasının doğal olduğunu anlatan Sarp, halihazırda hem Anadolu Jet uçaklarının hem de AJet uçaklarının varlığından bahsetti. Sarp, "Uçakların boyanması belli bir süre istiyor ve bunun için de yeterli şekilde hangarlarda bir kapasitenin olması lazım. Bu uzun soluklu bir iş. Ayrıca bizim düşük maliyetli hava yolu modelini çok iyi uygulayabilmemiz için, maliyetleri de aşağıya getirmek için filo yaşımızın daha düşük olması gerekiyor. Bunun için de filomuza yeni uçakların girmesi gerekiyor. Önümüzdeki sene yaklaşık 40'a yakın yeni nesil uçağın girişi planlanıyor ve bu uçakların gelmesiyle birlikte uçaklar gelirken tamamı AJet logolarıyla ve AJet olarak boyanmaya başlanacak. AJet'in marka olarak alanlarda görünürlüğü daha fazla artacak" ifadesini kullandı.

“3 Yıllık Süreçte 100'e Yakın Uçak AJet İşletme Ruhsatına Geçecek”

Markanın dönüşüm sürecinin biraz uzun olacağını kaydeden Sarp, filodaki uçak durumunu da anlattı. Kerem Sarp, 3 yıllık süreçte 100'e yakın uçağın AJet işletme ruhsatına geçmesini planladıklarını aktararak, "Bu sene 5'ti bunu 8 yaptık. Önümüzdeki sene için yurt içi ve yurt dışı pilot alım ilanlarına çıktık. Buradan gelecek pilot sayısı bizim için çok önemli. Buradan gelecek pilot sayısına göre de hemen mevcutta eskide kullanılan Anadolu Jet uçaklarını hızlı şekilde kendi işletme ruhsatımıza geçirip yine onları AJet olarak uçuracağız" bilgisini paylaştı.

" 2033'te 50 Ülkeye Çıkartmayı Hedefliyoruz"

Sarp, yeni rotalara da değinerek, şu anda yaklaşık 32 ülkede, 52 yurt dışı noktasına uçtuklarını belirtti. İlk başta 32 ülkeyi 2025'e kadar 43 ülkeye, 2033'te ise bunu 50 ülkeye çıkartmayı hedeflediklerini kaydeden Sarp, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bizim dar gövde uçaklarının, operasyon yaptığımız uçakların yaklaşık 5-5,5 saatlik uçuş süresini göz önüne aldığınızda Sabiha Gökçen Havalimanı'na 5-5,5 saatlik uzaklıktaki mesafe neresi var? Avrupa'nın tamamını kapsıyorsunuz. Avrupa'da uçmadığımız ülkeler var. Aynı zamanda ülkenin büyüklüğüne baktığınızda sadece bir-iki noktaya uçtuğumuz yerler var. Yine diğer şehirlere sefer sayısını artırmayı düşünüyoruz. Orta Doğu coğrafyası, Türki Cumhuriyetler var. Yine aynı şekilde de bizim gidebileceğimiz bu uçaklarla Kuzey Afrika'daki belli destinasyonlar var. Ağustos'ta Kahire'yi açıyoruz. Kahire'den sonra ekimde Şarm El-Şeyh ve Hurgada uçuşlarına başlıyoruz.”

“Hizmet Standartlarımızı Low-Costların Bir Çıta Üstüne Çıkartmak İstiyoruz”

AJet Genel Müdürü Sarp, önceliklerinin, hizmette bir standardı tutturmak olduğunu kaydederek, yolcunun memnuniyetinin kendileri için önemli olduğunu söyledi. Sarp, "Biz kampanyalar yapıyoruz. Yoğun sezonda yüzde 40, yüzde 20 dış hatlara indirimler uyguladık ve bundan sonra da kampanyalarımız hızlıca devam edecek. Bu yönümüzü de kullanacağız. Maliyetleri aşağı getirdiğimiz müddetçe bunun yolcuya yansıması olacak. Daha ekonomik şartlarda bilet alacaklar. Ama biz bunu yaparken salt low-cost mantığıyla 'yolcu uçağa nasıl biniyorsa binsin, deneyimde sorun yaşadı, yaşamadı, benim için önemli değil, benim standardım bu' demiyoruz" ifadesini kullandı.

Rötar Konusu

Sektördeki low-cost olarak görülen hava yolu firmalarının sunduğu standardın bir tık üzerine çıkmayı hedeflediklerini anlatan Sarp, rötar konusunun sadece bir hava yoluna ait bir şey olmadığını dile getirdi. Kerem Sarp, "Bugün sadece AJet konuşuldu. Yarın başka bir hava yolu konuşulabilir ama sektörün genel bir sorunudur. Bizim yaşadığımız sorunun bir benzerini şu anda Türkiye'deki taşıyıcılar yaşıyor, Avrupa'daki taşıyıcılar yaşıyor. Haberleri görüyorsunuz işte sürekli onlar da aynı şeyi söylüyorlar. İşte hava yoğunluğu, hava sahasının yoğun olması. Yine aynı şekilde Avrupa hava sahasındaki trafiğin artmasının da etkisi var" diye konuştu.

Bununla birlikte "on time" performanslarını yani zamanında kalkış oranlarını da daha yukarıya çıkaracaklarını kaydeden Sarp, bu alanda da örnek gösterilecek bir hava yolu olmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.